W dniach 30-31 marca w hotelu Aquarius w Kołobrzegu, po raz trzeci odbyła się Giełda Gastronomiczna.
Inicjatorem i organizatorem całego wydarzenia była firma Klimatex, która wraz z firmą RM GASTRO zaangażowała się w projekt mający na celu dzielenie się swoimi doświadczeniami z zakresu gastronomii z gośćmi przybyłymi na Giełdę.
I w tym roku, w tak ważnym dla branży wydarzeniu, uczestniczyła firma RM GASTRO – wiodący producent urządzeń gastronomicznych w Polsce, który wraz z Klimatexem zaangażował się we wspólny projekt.
– W Giełdzie uczestniczymy od trzech lat, dlatego też nie widzieliśmy innej możliwości, jak wystawianie się i w tym roku, tym bardziej że wspólnie z Klimatexem przygotowaliśmy szkolenia i pokazy dla zwiedzających. – mówi Jacek Mazurkiewicz dyrektor regionalny RM GASTRO.
Goście odwiedzający Giełdę mogli uczestniczyć w pokazach i wykładach m.in. na temat carvingu (prowadzący Mariusz Gachewicz), Nowości rynku gastronomicznego – urządzenie do marynowania za pomocą ultradźwięków (prowadzący Wojciech Harapkiewicz), Nowoczesnej i oszczędnej kuchni (prowadzący Krzysztof Gawlik).
Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się praktyczne pokazy kulinarne. Przygotowywane na miejscu, za pomocą najnowszych technik kulinarnych potrawy, były niezwykle atrakcyjną formą prezentacji oraz aromatycznym dowodem wysokich możliwości urządzeń.
– W ten sposób dużo prościej można wytłumaczyć klientom, na czym polegają nowe technologie oraz jakie oszczędności można czerpać z ich zastosowania, a także jak lepiej zorganizować sobie pracę dzięki takim urządzeniom. Zauważyłem, że klienci przy wyborze sprzętu kierują się nie tylko sugestiami handlowymi i doradczymi, ale także chcą się przekonać, zobaczyć na własne oczy jak owe technologie sprawdzają się w praktyce, dlatego taka forma jest moim zdaniem najlepsza i najbardziej skuteczna. – wyjaśnia Jacek Mazurkiewicz.
Niemniejszą popularnością cieszyły się wykłady. Prowadzone przez znanych i doświadczonych szefów kuchni szkolenia zgromadziły dużą publiczność. – Ideą Giełdy Gastronomicznej było zaopiekowanie się klientami branży gastronomicznej. Klimatex chciał, aby wchodząc na kołobrzeską Giełdę można było nie tylko obejrzeć urządzenia, ale także dać możliwość gościom, którzy są szczególnie zainteresowani nowoczesnymi trendami w gastronomi, szerszego poznania tego tematu.
Dlatego przygotowaliśmy wykład, który w szerszej formie przekazywał praktyczne informacje dotyczące między innymi tego jak wyposażyć nowoczesną kuchnię oraz poruszać się po niej, aby ergonomia i nowoczesny sprzęt pomagały w pracy. Tego typu wykłady według mnie to świetny pomysł na zdobywanie dodatkowej wiedzy, tym bardziej że szkolenia dotyczyły różnorodnych tematów. Nasza frma zawsze stara się dzielić swoimi doświadczeniami – jesteśmy świadomi, że niesie to obopólne korzyści. – mówi Jacek Mazurkiewicz dyrektor regionalny RM GASTRO.
Warto również wspomnieć, że w tym roku stoisko RM GASTRO zajmowało niemałą powierzchnię. Podzielone na trzy sektory stoisko, prezentowało szeroka gamę urządzeń. Pierwszy sektor eksponował urządzenia, które mogły znaleźć zastosowanie w małej gastronomii, w gastronomii typu Fast Food, czy w typowo sezonowej działalności.
Drugi sektor to przede wszystkim klasyczna prezentacja ciągów grzewczych, pieców konwekcyjno-parowych, gdzie klienci mogli zobaczyć jak wyposażyć swoje zaplecze kuchenne w tzw. sprzęt cięższy. Trzecia część obejmowała natomiast urządzenia aktualnie wprowadzane przez firmę do swojej oferty, jak np. urządzenie do marynowania za pomocą ultradźwięków oraz urządzenie do gotowania sous-vide przystosowane do montażu w linii.
Na Giełdzie w Kołobrzegu można było zapoznać się z pełną ofertą urządzeń gastronomicznych dostepnych na rynku, a także zyskać dodatkową wiedzę na temat najnowszych trendów.
Wszystkim, którzy przegapili tegoroczną Giełdę Gastronomiczną, już teraz zalecamy wpisanie tego wydarzenia do swojego kalendarza na rok 2013!
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.