W dniach 10 - 11 października 2007 r., w siedzibie Agory w Warszawie, odbyła się I konferencja z cyklu „Lojalność na zawsze. Specyfika programów lojalnościowych”.
Problematyka konferencji dotyczyła programów lojalnościowych – aspektów ich tworzenia oraz realizacji w życiu codziennym. Sympozjum odnosiło się przede wszystkim do firm działających w Internecie oraz z sektora finansowego i FMCG.
Licznie zgromadzeni goście mieli możliwość zapoznać się z ofertą firm, zajmujących się tworzeniem systemów i programów lojalnościowych oraz zobaczyć prezentację przedstawiającą najlepsze wdrożenia takich programów na naszym rynku. Konferencja była również okazją do wymiany poglądów i dyskusji na temat działania największych programów multipartnerskich.
Wykład wprowadzający dotyczący tematyki programów lojalnościowych wygłosił Hubert Łącki z firmy MarketShare. W dalszej części sesji głównej swoją ofertę systemów lojalnościowych przedstawił Sponsor konferencji – firma LaSer Symag Polska, która jest częścią grupy LaSer Loyalty. Maria Montagnac, dyrektor administracyjny oraz Mariusz Czekaj, konsultant ds. oprogramowania Visual Leader Loyalty z LaSer Symag Polska opowiedzieli o idei systemu lojalnościowego.
Następnie o skuteczności wykorzystania baz danych w programach lojalnościowych mówił Robert Kabot z firmy Databroker. Natomiast Dagmara Duniec-Piętak, przedstawicielka Comarch S.A., Partnera Biznesowego Konferencji przedstawiła możliwości wspomagania programów lojalnościowych przez zaawansowane technologie informatyczne. Na zakończenie sesji głównej, o relacjach między efektywnością nagrody a jej kosztem opowiedziała Ewa Wolska, z firmy Sodexho Pass Polska – również Partner Biznesowy Konferencji.
Popołudniowa część Konferencji, została podzielona na dwie sesje tematyczne: Internet i finanse oraz FMCG.
Podczas pierwszej sesji, o tym, jak zbudować system lojalnościowy w Internecie opowiedział Wiktor Sarota – współzałożyciel firmy Lopre.pl. Natomiast o efektywności programów lojalnościowych pod względem branży mówił dr Piotr Kwiatek – adiunkt Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Sesję zamknęła prezentacja Mateusza Ostrowskiego, analityka Open Finance, odpowiadająca na pytanie „Czy banki cenią lojalnych klientów?”
W równolegle prowadzonej sesji drugiej, skierowanej do firm sektora FMCG - O wpływie programów lojalnościowych na proces sprzedaży mówiła Anna Kwiatkowska z 5one (LaSer Loyalty). Swoją ofertę zaprezentował również Partner Biznesowy konferencji - Bank Handlowy w Warszawie S.A., który opowiedział o kartach przed płaconych w programach lojalnościowych i promocyjnych. Sesję tę zakończyła prezentacja firmy CTI Media opisująca projekt branżowej koalicji lojalnościowej HorecaProfit.
Pierwszy dzień Konferencji zakończyło rozwiązanie konkursu Stalowa Magnolia na najlepszy program lojalnościowy 2007. Konkurs miał na celu wyłonienie spośród nadesłanych prezentacji najlepszego programu/systemu lojalnościowego 2007 roku. Głosowanie odbywało się przez stronę www ABG Centrum Promocji Biznesu oraz podczas Konferencji. Laureatem została firma Comarch S.A., która zaprezentowała system lojalnościowy Comarch Loyalty Management. Zwycięzca otrzymał statuetkę Stalowej Magnolii, tytuł Najlepszego Programu Lojalnościowego 2007 oraz przedstawił swój system uczestnikom Konferencji.
Rozlosowane zostały również drobne upominki dla uczestników, sponsorowane przez Partnerów Biznesowych – Gazetę.pl oraz firmę Comarch.
Drugiego dnia Konferencji, 11 października, uczestnicy spotkania wzięli udział w warsztacie strategicznym „Budowanie lojalności – wyzwania rynku”. Pierwszą część – teoretyczną – poprowadził Piotr Krzeszowiak z firmy Client Vela. Przedstawił on między innymi aspekty projektowania programu lojalnościowego, wyniki badań mówiące ile osób bierze udział w programach lojalnościowych. Ponadto jak należy budować program lojalnościowy, jak określić grupę odbiorców, cele programu, korzyści, które mają uzyskać jego klienci oraz od czego zależy jego sukces.
Piotr Krzeszowiak zwrócił uwagę na często pomijany, ale bardzo ważny aspekt mówiący o tym, jak przygotować pracowników do obsługi programu, by skutecznie zachęcali klientów do korzystania z oferty. Wspólnie z uczestnikami warsztatu omówił także aktualne trendy w tworzeniu programów lojalnościowych.
Część druga – strategiczna, była prowadzona przez Bartosza Demczuka z firmy Comarch S.A. Rozpoczęła się gorącą dyskusją wśród uczestników warsztatu na temat działania największych i najbardziej znanych programów multipartnerskich. Rozmawiający dzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z uczestnictwem w różnych programach lojalnościowych, zastanawiali się nad ich skutecznością. Wspólnie wypracowywany został model programu lojalnościowego, metoda jego realizacji, która powinna przynieść najwięcej korzyści i satysfakcji.
Z pewnością dyskusja ta wzbudziła wiele emocji, a także przyczyniła się do stworzenia nowych pomysłów dotyczących programów lojalnościowych oraz nowego spojrzenia na lojalność klientów.
Organizatorzy dziękują Sponsorowi Konferencji – firmie LaSer Symag Polska, naszym Partnerom Biznesowym: Comarch S.A., Sodexho Pass Polska, Client Vela, Gazeta.pl oraz Bank Handlowy w Warszawie S.A. za przedstawienie ofert programów i systemów lojalnościowych, oraz pozostałym firmom występującym za wkład merytoryczny.
Dziękujemy również patronom medialnym, patronowi honorowemu za promocję imprezy oraz uczestnikom za tak liczne przybycie.
Informacje przesłała Izabela Kaczmarczyk
– ABG Centrum Promocji Biznesu
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione. |