XVI edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro2012 za nami. Bogaty program imprez towarzyszących oraz szeroka oferta producentów wystawiających się na Targach, przyciągnęły rzeszę odwiedzających. Zapytaliśmy wystawców dlaczego w tym roku są na Targach EuroGastro i jak oceniają ich stronę organizacyjną. Oto co nam odpowiedzieli:
Dariusz Zalewski, Classeq |
 |
Targi EuroGastro są największymi targami gastronomicznymi w Polsce. Mają najlepszą renomę i przybywa na nie największa liczba odwiedzających. Błędem byłoby nie uczestniczyć w nich, w sytuacji, gdy ma się do pokazania nowy produkt, który może w znacznym stopniu zrewolucjonizować rynek.
Targi są okazją, by produkt ten, w krótkim czasie zobaczyło bardzo wiele osób. Możemy zaprezentować go naprawdę szerokiemu audytorium.
|
Na naszym stoisku taką nowością jest system filtracji i butelkowania wody Eau de Vie, za który dostaliśmy nagrodę za Najlepszy Produkt Targów EuroGastro.
Stronę organizacyjną Targów oceniamy jak najbardziej pozytywnie. Moim zdaniem, są one perfekcyjnie przygotowane, przynajmniej w porównaniu z tym, co miało miejsce w Pałacu Kultury. Widać olbrzymi postęp organizatorów. Dodatkowo, cieszy nas, że system Eau de Vie wywołał na Targach takie poruszenie. Okazało się, że produkt ten jest strzałem w dziesiątkę. Szczególnie duże hotele i restauracje były nim zainteresowane. |
|
Krzysztof Krukowski, Cymes |
Z uczestnictwem w Targach jest tak jak z byciem w sieciach – czy się na tym zarabia, czy nie, nie można nie być. My nie kalkulujemy naszej obecności tutaj. Jakiś czas temu zapadła decyzja, że na EuroGastro trzeba być, więc jesteśmy co roku, już od kilku lat.
Jest to miejsce, gdzie można pochwalić się nowymi osiągnięciami, dlatego podczas tegorocznej edycji pokazujemy linię barmańską oraz świeże soki.
|
 |
Jan Polcyn, Dora Metal |
 |
W tym roku nie wystawiamy się na EuroGastro, ponieważ uważamy, że obecność na Targach w Polsce co dwa lata wystarczy. Zgodnie z naszym planem marketingowym, w tym roku skupiamy się na targach zagranicznych, a w następnym wystawimy się w Polsce.
Jednak żeby zrekompensować klientom naszą nieobecność na Targach, w tym samym czasie zorganizowaliśmy Dni Otwarte w Centrum Techniki Kulinarnej DoraM.
|
|
Jacek Wołowski, DXN Polska |
Jesteśmy tu, bo promujemy zdrowe produkty bez konserwantów i sztucznych barwników. Reishi jest w Polsce nowością, chociaż zostało już opisane w publikacji doktora Adama Kwiecińskiego. Reishi nazywane jest lekiem na raka i powoduje zmniejszenie wielu dolegliwości, przez co zdobywa coraz to większą popularność w naszym kraju.
Na EuroGastro jesteśmy po raz pierwszy, natomiast dużo jeździmy po różnych targach regionalnych. Jesteśmy tam bardzo popularni, bo jesteśmy skuteczni.
|

|
Jacek Rajnsz, Gastromedia |

|
Jesteśmy na kolejnych Targach EuroGastro, bo chcemy przynajmniej raz w roku być na najważniejszej imprezie branżowej w Polsce. Podczas tegorocznej edycji prezentujemy technikę sous vide, czyli gotowanie w niskich temperaturach. Technika ta na świecie znana jest już od lat kilkudziesięciu, a u nas w Polsce dopiero wchodzi na rynek.
Targi to dla nas okazja by nie tylko pokazać sprzęt, ale również serwować gotowe potrawy, dzięki czemu łatwiej nam przekonać klienta, że smak, aromat i soczystość produktów uzyskanych tą techniką są niepowtarzalne.
|
Zastanawiam się jednak, czy w następnych latach nie zmniejszyć stoiska lub może uczestniczyć w Targach EuroGastro co dwa lata i dodatkowo w targach lokalnych.
Bolączką naszych Targów są ceny. Płacimy za metr kwadratowy mniej więcej tyle, ile płaci się na targach w Hamburgu czy Mediolanie, ale nie mamy infrastruktury, jaka towarzyszy normalnie takim targom na świecie. Tutaj niestety stoimy w korkach w ciągu dnia. Nasi klienci muszą stać jeszcze przed wjazdem na parking dla gości. To wszystko sprawia, że niektórzy trafiają do nas już zdenerwowani, a ich czas przez to jest bardzo skrócony.
Do tego dochodzi jeszcze aspekt dni, w jakich te targi się odbywają – środa, czwartek, piątek. Piątek jest dniem w Warszawie dość zakorkowanym i ma to wpływ na frekwencję na targach. Także de facto mamy 2 dni targów, czy 2 i pół, przy – jak to podkreśliłem – światowych cenach imprezy trzydniowej. Może lepszym terminem byłby wtorek, środa, czwartek?
|
|
Piotr Płaszczykowski, Gerlach |
Marka Gerlach, producent wysokiej jakości sztućców, porcelany, garnków istnieje na rynku od ponad 100 lat i cieszy się niesłabnącą renomą. Postanowiliśmy więc skierować naszą ofertę także do rynku horeca, który cały czas się rozwija.
EuroGastro są jednymi z najbardziej znaczących targów w branży, które skupiają tak dużą ilość wystawców i zwiedzających, a co się z tym wiąże są dobrym sposobem na zdobywanie nowych klientów i promocję marki. |

|
Targi dają możliwość zaprezentowania nowości i ułatwiają kontakt z klientem, który ma szanse bezpośrednio dowiedzieć się o zaletach i zastosowaniu produktu. |
|
Elżbieta Wiesiak, Janex |
|
Jesteśmy na Targach, ponieważ chcemy reklamować swoją firmę. Już od 3 lat wystawiamy się na jednym stoisku, wraz z zaprzyjaźnionymi firmami. Dlaczego? Mięso potrzebuje dodatków – np. pieczywa, a dzięki takiemu połączeniu możemy też w jednym miejscu od razu ubrać kucharza.
Absolutnie nie wyobrażam sobie targów bez firmy Janex. Firmy, które się nie wystawiają, widocznie mają już swoich klientów. My tymczasem wciąż ich poszukujemy. Na targach prezentujemy też nasze nowe produkty szerokiej gamie odbiorców.
|
Tom Hybl, Manitowoc
|
Targi EuroGastro są dobrym miejscem na pokazanie nowych produktów i konceptów dla gastronomii. Celem Grupy Manitowoc jest nie tylko produkowanie, ale także szukanie najlepszych rozwiązań dla klientów poprzez prowadzenie z nimi dialogu. Wystawianie się na tego typu targach jest więc dla nas bardzo znaczące.
W tym roku nasze stoisko odwiedziło dużo nowych klientów, ale także przychodzili klienci, którzy już korzystają z naszego sprzętu dzięki czemu zaistniała możliwość ogólnej wymiany doświadczeń.
|

|
Jeśli chodzi o organizację EuroGastro muszę powiedzieć, że nie mam zastrzeżeń, jednak według mnie Targi mogłyby trwać cztery lub pięć dni. To optymalny czas na to, by zwiedzający mogli zapoznać się z całą zaprezentowaną ofertą. Nie miałbym także przeciwwskazań, aby tego typu imprezy odbywały się co dwa lata.
|
|
Joanna Tomaszewska, Merx Team
|
|
Jesteśmy obecni na rynku polskim od 10 lat. Zawsze staramy się być blisko swoich klientów. Jesteśmy postrzegani jako firma, która ma produkty najlepszej jakości, łączące w sobie szwedzkie wzornictwo i długoletnie doświadczenie.
Oferujemy porcelaną, szkło, sztućce, termosy, akcesoria kuchenne. Na targach ten towar łatwiej można zobaczyć, poznać go. Nie mam dużego doświadczenia, więc nie mogę się odnieść co do organizacji targów. Jesteśmy zadowoleni z tego co się dzieje. Odwiedzają nas głównie restauratorzy i hotelarze. Są to rzeczywiście osoby z całej Polski. |
|
Maciej Wroński, Rational |
Rational od lat jest obecny na Targach EuroGastro. Przede wszystkim chcemy pokazać firmę oraz nowe urządzenia klientom, którzy dopływają na te targi. Myślę, że z roku na rok ta impreza zyskuje na jakości, na liczbie klientów.
Targi te są nijako barometrem tego, co dzieje się na rynku. Mówi się o lekkim spowolnieniu w branży gastronomicznej, ale ostatnie tygodnie pokazują, że branża zaczyna nabierać przyspieszenia. Najprawdopodobniej należy to kojarzyć ze zbliżającym się Euro2012. Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej przyciągają potencjalnych inwestorów do naszej branży i widać to ożywienie na targach.
|

|
Rational wychodząc swoim klientom naprzeciw, stworzył stoisko, na którym może gościć jak największą liczbę odwiedzających i kompleksowo zaprezentować im swoją szeroką ofertę. Ponadto, we wrześniu ubiegłego roku odbyła się inauguracja nowej linii urządzeń firmy Rational - SelfCookingCenter® whitefficiency®. Dzisiaj na Targach EuroGastro mamy jej polską premierę. |
|
Radosław Marczyński, Robot – Coupe
|
|
Firma Robot-Coupe z Francji, przedstawicielstwo firma Stalgast w Polsce, stale od kilkunastu lat wystawia się na targach Eurogastro i różnych regionalnych targach.
Jest to dla nas jeden z lepszych sposób na kontakt z klientem końcowym oraz naszą siecią dystrybucji. Targi dają nam duże możliwość prezentacji nowości oraz całej naszej oferty.
|
Anna Osypińska, Roldrob |
Jako jeden z wiodących producentów drobiu w tym kraju, który od 2 lat obsługuje rynek HoReCa, czujemy się zobowiązani wobec naszych klientów, by się tu wystawiać. Wcześniej skupialiśmy się na innych kanałach dystrybucji.
Na targach prezentujemy naszą szeroką ofertę, w której mamy produkty pomagające kucharzom ograniczyć czas przygotowywania potraw, np. gotowe, krojone kostki drobiowe. Zainteresowanie na targach naszą firma jest duże.
|
 |
Agnieszka Wesoły-Drąg, SAGA |
 |
Papier do gotowania i pieczenia SAGA to innowacyjny produkt na polskim rynku, a targi EG to wyśmienita okazja do prezentowania tego typu nowości. Na targach wystawialiśmy się już po praz trzeci, jednakże w tym roku poza koncepcją gotowania w papierze, chcieliśmy zwrócić uwagę odwiedzających na nową formę pakowania naszych produktów One-Up, która ułatwia wyjmowanie pojedynczych arkuszy.
Stoisko na targach Euro Gastro to również jedno z narzędzi, dzięki któremu możemy zaprezentować, jak wiele zastosowań mają nasze papiery.
|
Bardzo miłą niespodzianką oraz ogromnym zaszczytem było otrzymanie przez firmę Metsa Tissue Poland Sp. z o.o. nagrody za Papier do gotowania i pieczenia SAGA One-Up 33 x 27 cm w konkursie na najlepszy produkt w kategorii „Wyposażenie zaplecza kuchennego”. To bardzo duże wyróżnienie, że nasz produkt spotkał się z uznaniem branży. |
|
Grzegorz Sikora, Sigis
|
Od wielu lat wystawiamy się na Targach EuroGastro po to, żeby poszerzać swoje możliwości sprzedaży urządzeń gastronomicznych.
Według mnie jest to jedyna skuteczna metoda na zaprezentowanie firmy tak szerokiemu gronu. Strony internetowe precyzyjnie określają możliwości sprzedaży rożnych pojedynczych produktów, natomiast nie pozwalają na zapoznanie się z całą ofertą. Na targach rzeczywiście można zaprezentować nowości, które trudno pokazać w Internecie. |
 |
|
Jarosław Uściński, Restauracja Moonsfera,
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni
|
 |
Pierwszego dnia targów odbyłem krótką wycieczkę orientacyjną, oglądałem nowe urządzenia i produkty. Dzisiaj natomiast mam już umówione spotkania. Poza tym jestem tu z racji pracy w Stowarzyszeniu. Muszę tu być i załatwiać pewne sprawy.
Muszę też dzisiaj sfinalizować sprawy formalne z naszą reprezentacją seniorów na Erfurt 2012. Erfurt to olimpiada kulinarna. Jako Stowarzyszenie wystawiamy ekipę juniorów, której szefem jest Kurt Scheller. |
Byłbym bardzo zadowolony z EuroGastro, gdybym nie jeździł w świat. Świat pokazuje trochę inne trendy. Świat pokazuje, że targi kulinarne, takie które chcą być pierwszymi w kraju, niosą za sobą coś wybitnego. Nie mówię, że te nie są fajne – są, ale są one dla nas bardziej spotkaniem towarzyskim.
Ważne, żeby te targi pomyślały nad tym, by stać się bardziej środkowoeuropejskie, żeby dostawcy mogli podpisywać tu umowy, a nie spotykać się tylko z kolegami. To byłoby znacznie ciekawsze. Jeżeli chodzi o konkursy, to niech się odbywają konkursy rzeczowe. Ja mam odniesienie i do Erfurtu i do Luksemburga, od nich wciąż dzieli nas przepaść.
Nie dlatego, że EuroGastro jest słabe. Polska jest rozdrapana przez różne hale wystawiennicze. Co większe miasto, buduje sobie centrum i próbuje robić międzynarodowe, bądź jakiekolwiek inne targi. A przecież firmy nie będą się w ciągu roku wystawiać w 5 miejscach – wiadomo jakie to są koszty. |
|
Marek Wojtalewicz, Vita Apple
|
Zajmujemy się produkcją naturalnych soków jabłkowych, wytwarzanych z owoców pochodzących z naszego sadu. Od innych soków różnią się one tym, że są jednoodmianowe. Na targach chcemy poszerzyć grono naszych klientów, odbiorców.
Targi oceniamy bardzo dobrze. Nasze stoisko cieszy się dużym zainteresowaniem. Mamy nadzieję, że kontakty nawiązane przez te dni, zaowocują trwałą współpracą, a są ku temu pozytywne przesłanki. |
|
|
Adam Góra, Voigt
|
 |
Nasza firma od wielu lat wystawia się na targach EuroGastro. Naszym zdaniem to jedyne tragi, które mają określoną wagę dla branży gastronomicznej. Nie być na tych targach, to tak jakby się nie było na rynku Horeca.
Organizacyjnie EuroGastro również sprostało naszym oczekiwaniom. Poza tym mam wrażenie, że tegoroczne targi są dużo lepsze niż zeszłoroczne. Widać to w profesjonalizmie każdego z wystawców i osób zwiedzających – ci którzy odwiedzają nasze stoiska, po prostu wiedzą czego chcą |
|
Wojciech Chojnicki, Winterhalter
|
Za nami już szesnasta odsłona targów EuroGastro i w mojej ocenie po raz kolejny były one bardzo udane. To wydarzenie o międzynarodowej renomie, stanowiące doskonałą platformę spotkań oraz możliwości zaprezentowania pełnej oferty firmy wszystkim segmentom w branży.
Mam tu na myśli klientów końcowych, dystrybutorów, organizacje takie jak Fundacja Klubu Szefów Kuchni, Stowarzyszenie Polskich Barmanów, młodzież związana z gastronomią czy media.
|
 |
Firma Winterhalter funkcjonuje na targach praktycznie od lat. Jesteśmy tu dla naszych klientów obecnych, jak i tych przyszłych. To niecodzienna możliwość obcowania klienta z przedstawicielem każdego działu naszej firmy, a to cenne. Jak co roku staramy się zaskoczyć czymś nowym. W tym roku Winterhalter może pochwalić się chemią przyjazną środowisku – F 720 Blue, która została wyróżniona na targach przez zacne grono ekspertów. Tego typu nagrody bardzo sobie cenimy, gdyż potwierdzają najwyższą jakość naszych produktów.
Trzeba również podkreślić, iż wszystkie dni targowe obfitowały w ciekawe wydarzenia. Wspaniałą inicjatywą była licytacja czekoladowych jaj, z której pozyskane środki trafiły do najbardziej potrzebujących. Oby jak najwięcej takich pozytywnych działań, również dlatego warto było zaistnieć w tym roku na targach EuroGastro.
|
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|