Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
08.05.2024
środa
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Targi i wystawy
MAKRO o branży i dla branży HoReCa na targach Eurogastro



Niejeden właściciel restauracji, hotelu i firmy zastanawia się co – w obliczu kryzysu – stanie się z jego działalnością. Czy liczba klientów naprawdę będzie spadać, czy wysoki kurs Euro może być tylko zagrożeniem, czy też upatrywać w nim szans na rozwój? Na te i wiele innych pytań udało się znaleźć odpowiedź w MAKRO. Podczas targów Eurogastro 2009 firma przedstawiła pozytywne prognozy oraz wyniki badań rynku gastronomicznego.

W roku 2008 eksperci MAKRO odnotowali wzrost ogólnopolskiego rynku HoReCa na poziomie 7,1% w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeszcze większy – bo prawie czternastoprocentowy wzrost – dotyczył rynku warszawskiego, który stanowi ponad ¼ rynku ogólnopolskiego. Jednak w pierwszym kwartale 2009 roku optymistyczny rozwój rynku wyhamował do poziomu 1,5 - 2%.

Leszek Jurczak i Magdalena Figurna podczas konferencji prasowejStoisko MAKRO cieszyło się ogromną popularnością zwiedzających targi

W MAKRO zaopatruje się około 60 tys. firm z całej Polski działających w sektorze HoReCa. To różni klienci: duże hotele i ekskluzywne restauracje, pizzerie, kawiarnie a także bary szybkiej obsługi. Ich zachowania zakupowe stały się materiałem do analizy naszych ekspertów – wyjaśniała Magdalena Figurna, Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO.

Kryzys ekonomiczny przekłada się na mniejszy ruch w restauracjach z pełną obsługą kelnerską – klienci preferują tańsze rozwiązania – bary szybkiej obsługi oraz restauracje Fast Casual Dining. Te ostatnie to obiekty z nieskomplikowaną ofertą za rozsądną cenę, pomiędzy klasycznymi fast foodami a restauracjami. Podobnie sytuacja wygląda w hotelach o standardzie trzech gwiazdek i więcej – ich główni klienci biznesowi ograniczają wydatki, firmy starają się oszczędzać na wyjazdach służbowych pracowników, a także organizacji imprez i konferencji. Restauratorzy i hotelarze, którzy byli chętnie odwiedzani przez gości z zagranicy muszą liczyć się ze stratami, gdyż turyści zagraniczni także zaciskają pasa.

Optymistycznie dla właścicieli restauracji i hoteli przedstawia się rynek pracy. Coraz większa fala powrotów Polaków z emigracji oznacza mniejsze problemy z zatrudnieniem. Zmniejszyły się także wymagania finansowe potencjalnych pracowników. Pozytywną informacją jest także dynamiczny rozwój coffee barów - zwłaszcza w miejscach obsługi podróżnych.

Popisy barmańskie w wykonaniu Macieja ChojaryDrink Zielona Fala na bazie syropu miętowego Rioba

Wysoki kurs Euro – którego raczej wszyscy się boją – może pomóc w rozwoju rynku gastronomicznego w Polsce. Szczególnie w odniesieniu do obiektów sezonowych w miejscowościach turystycznych – spodziewamy się, że większa liczba Polaków wybierze urlop w kraju – argumentował Leszek Jurczak. Lepiej może być także w dużych miastach, gdzie ceny najmu lokali w atrakcyjnych miejscach będą spadać (ze względu na konkurencyjność i gorszą kondycję instytucji finansowych, które są ich właścicielami). Szansami dla branży są też nieustanny rozwój centrów handlowych, a także fundusze unijne.

Trzeba też powiedzieć o realnych zagrożeniach wynikających z gorszej sytuacji gospodarczej. Do najważniejszych można zaliczyć wyższe ceny niektórych produktów, np. wieprzowiny (ze względu na mniejszą produkcję i utrudniony dostęp do mięsa). Zwiększy się natomiast spożycie drobiu i ryb - szczególnie tańszych importowanych (panga, mintaj) oraz ryb północnych, jak łosoś.

Z trunków warto postawić na wino - jego spożycie sukcesywnie wzrasta - przez ostatni rok o 12%. Wino wybierane jest coraz częściej zamiast alkoholi wysokoprocentowych ze względu na rosnącą edukację klientów.

W kwietniu przedstawimy dane MAKRO dotyczące rynku kawy - podsumowała Magdalena Figurna.


Na stoisku MAKRO tłumnie odwiedzanym przez gości targów Eurogastro, można było spróbować produktów marki Rioba. Poza szlachetną kawą w trzech odsłonach: Platinum, Gold i Silver, degustować można było także drinki, w skład których weszły syropy Rioba. Barman Maciej Chojara wyczarowywał koktajle na oczach tłumnie zgromadzonych gości.

Wine Concept to autorski program MAKROProfesjonalne rozwiązania dla pizzerii

Podczas targów Eurogastro, MAKRO zaprezentowało szereg gotowych rozwiązań dla gastronomii. Poza bogatym asortymentem produktów, w ofercie są także szkolenia i pokazy (w MAKRO Centrum Rozwoju Firm) oraz profesjonalne doradztwo. Obserwujemy wzrost zapotrzebowania na szkolenia - powiedział Leszek Jurczak. Szacunki mówią o 3 tysiącach przedsiębiorców, którzy w 2009 roku skorzystają z fachowych szkoleń w stołecznym MAKRO Centrum Rozwoju Firm.

MAKRO oferuje na przykład profesjonalne rozwiązania dla pizzerii, co oznacza artykuły i urządzenia do przyrządzania ciasta i sosu do pizzy, dodatki do pizzy, wyposażenie pizzerii, a także szkolenia z kuchni włoskiej w MAKRO Centrum HoReCa.

Wychodząc na przeciw tendencji zwiększającego się spożycia wina w Polsce, MAKRO wprowadziło także program Wine Concept, w którym specjaliści ds. win pomagają klientom z branży HoReCa skomponować kartę win, zorganizować degustację w lokalu, dzieląc się z nimi fachową wiedzą na temat trunków i sposobów ich serwowania.

null

 

MAKRO Centrum Rozwoju Firm
Al. Jerozolimskie 184
02 - 486 Warszawa
tel. (022) 570 17 40
fax. (022) 570 17 41
www.makro.pl
www.makrocentrum.pl

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000