Oferta wystawiennicza targów, które odbyły się w Warszawie w dniach 22-24 marca, podzielona została na pięć sektorów: sprzęt i meble gastronomiczne, żywność, wyposażenie hoteli i sal restauracyjnych, gdzie można było znaleźć również akcesoria i systemy informatyczne. Ostatnie sektory: cukierniczo-piekarniczy i kawowo barmański, ulokowane zostały w dwóch dodatkowych halach wystawienniczych przed Pałacem Kultury i Nauki.
Imponująco prezentowała się firma Stalgast. Stanowisko podzielone była na trzy części. Ze względu na szeroką ofertę firmy: kompleksowe wyposażenie gastronomii, drobny sprzęt pomocniczy, maszyny i urządzenia produkcji krajowej i zagranicznej, niemożliwe byłoby zmieszczenie wszystkich produktów na małej powierzchni.
Firma Duni zaprezentowała obszerną ofertę, pełną orzeźwiających barw. Dzięki aranżacji różnorodnych tematów z zastosowaniem specjalnie dobranych kolorów i motywów, asortyment ten zawiera doskonałe produkty umożliwiające realizację wszelkiego rodzaju dekoratorskich idei.
Constant-Michel Labarre i Dorine Chabert prezentowali na targach ofertę Instytutu Paula Bocuse’a. Ta słynna na całym świecie szkoła organizuje m.in. profesjonalne kursy dla kucharzy realizowane w programach: Nowe trendy w kuchni francuskiej - trwający 3 tygodnie i Cuisine & Culture - trwający od 6 do 12 tygodni.
W programie targów znalazły się warsztaty Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki dla branży hotelarsko-turystycznej. Tematyka obejmowała pozyskiwanie funduszy strukturalnych oraz możliwości podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Osoby zainteresowane mogły natomiast wziąć udział w seminarium Organizacja zakładów małej gastronomii w świetle wymagań Unii Europejskiej, prowadzonym przez dr inż. Wiesławę Grzesińską.
Zwieńczeniem drugiego dnia targowego była Gala Dinner zorganizowana w Hotelu Jan III Sobieski. W trakcie jej trwania, ogłoszono laureatów konkursu o Nagrodę Ministra Gospodarki na najlepszą ofertę prezentowaną podczas Targów Eurogastro 2007.
- Akcesoria dla gastronomii – firma Gro-Tex za chusteczki dezynfekujące i czyszczące,
- Sprzęt i akcesoria dla kawiarni – firma Elite Cafe za ekspres La Bimbali M2 Program Chocolate,
- Żywność – firma Rudopal za grzanki czosnkowe, wyróżnienie – Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „SPOŁEM” za majonez kielecki,
- Napoje – firma Victoria Cymes za świeże soki jednodniowe,
- Sprzęt, akcesoria i surowce dla cukiernictwa – firma TEDMAR za kolekcję strojów inspirowanych polską kulturą ludową,
- Systemy komputerowe i transmisja danych – firma LSI Software za bezprzewodowe systemy Server Paging System, Kitchen Display Sysyem i Push for Sernice,
- Wyposażenie wnętrza hotelowego – Instytut Inżynierii Materiałów Włókienniczych za tkaninę zaciemniającą w wersji trudnozapalnej,
- Urządzenia techniczne i meble dla zaplecza kuchennego – Winterhalter Gastronom Polska za maszynę GS 200 Cool.
Podczas uroczystości nagrodzono także firmy, które zwyciężyły w III edycji Konkursu Dziennikarzy i MT Polska na najbardziej profesjonalne stoisko targowe prezentowane podczas XI Międzynarodowych Targów Gastronomiczno-Hotelarskich.
Nagrody przyznano, zgodnie z podziałem na sektory, w pięciu kategoriach. Jury oceniające profesjonalizm i oryginalność wyłoniło zwycięzców:
- Żywność: Nestle FoodServices
- Urządzenia dla gastronomii: Stalgast
- Wyposażenie baru: Elite Coffe Services
- Wyposażenie hotelu: Andropol S.A.
- Cukiernictwo: Barbara Luijckx Sp. z o.o.
- Nagroda specjalna: Makro Cash & Carry Polska S.A. - za najbardziej przyjazne stoisko targowe
Trzeciego dnia targów firma Stalgast zorganizowała na swoim stoisku prezentację programu edukacyjnego Uczniowie znajdują swoich mistrzów. Program opiera się na miesięcznych praktykach u mistrzów sztuki kulinarnej. Jako pierwszy uczestniczy w tym programie Zespół Szkół nr 1 im. S. Roweckiego „Grota” w Zambrowie, któremu swoje umiejętności zgodzili się przekazać Andrzej Bryk, Karol Okrasa, Wojciech Modest Amaro i Gabor Szekeres.
Magdalena Gorczyca - Gastrona.pl
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|