W dniach 22 – 24 marca 2007 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyły się, skierowane do branży HoReCa – XI Międzynarodowe Targi Gastronomiczno – Hotelarskie.
Jednym z wystawców była (wielokrotnie nagradzana, wyróżniona przez Ministerstwo Gospodarki) Wytwórcza Spółdzielnia Pracy "Społem" w Kielcach prezentująca podczas targów Majonez Kielecki – swój sztandarowy produkt. Majonez Kielecki jest produkowany od 1959 roku - jako pierwszy w Polsce na skalę przemysłową. Wytwarzany jest z naturalnych składników bez udziału konserwantów. Posiada znak jakości Q oraz znak "Żywność atestowana". Majonez Kielecki kupowany jest ze względu na jakość i unikalny smak.
Tajemnica sukcesu Majonezu Kieleckiego tkwi w unikalnym połączeniu trzech czynników – wyłącznie naturalnych, starannie wyselekcjonowanych składników, tradycyjnych, polskich receptur oraz zaawansowanych metod produkcyjnych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom branży gastronomicznej Majonez Kielecki dostępny jest w dużych - 5 l, ekonomicznych opakowaniach plastikowych - powiedział Rafał Ziomek, Specjalista ds. Klientów Kluczowych. W opakowaniach szklanych pojemność wynosi: 170 ml, 250 ml, 310 ml, 500 ml, 700 ml. Termin przydatności Majonezu Kieleckiego wynosi 3 miesiące.
Ciekawą formę wystawienniczą zaprezentowała firma Nestlé FoodServices . Ekskluzywne stoisko zostało docenione i wyróżnione pierwszą nagrodą za profesjonalną i oryginalną ekspozycję targową w kategorii Żywność dla gastronomii. Oryginalnie zaaranżowane wnętrza przyciągały zwiedzających. Kawiarnię odwiedzali zarówno dotychczasowi członkowie Extra Clubu – programu lojalnościowego firmy Nestlé FoodServices, prowadzonego dla Klientów, jak również wszyscy zainteresowani członkowstwem, którzy mogli dokonać rejestracji w klubie przed wejściem na nietypowe stoisko targowe.
Na stoisku, chętni mogli nabyć książki dotyczące efektywnego zarządzania restauracją. Były to pierwsze z serii 15 poradników biblioteki Nestlé FoodServices tytuły: Skuteczna promocja i reklama za kilkanaście złotych dziennie (cz. 1) oraz Większe zyski z deserów, przystawek i drinków wydawane przy współpracy z portalem Gastrona.pl
Szeroką ofertę przygotowała firma Makro Cash&Carry Polska. Prezentowano produkty włoskie, makarony. Stoiska na których przygotowywano: kebab, gyros, ryby i drinki, stoisko owocowo-warzywne z sokami ze świeżych produktów. Na stoisku Makro można było znaleźć także sprzęt gastronomiczny, wyposażenie pokojów hotelowych, ubrania dla profesjonalistów.
Marcin Szczęsny, Junior Product Manager z firmy McCain Polska twierdzi: Na targach staramy się pokazać klientom, to co mamy nowego. Przede wszystkim nasza oferta opiera się na szerokim zakresie produktów na bazie ziemniaka, głównie są to frytki. Jesteśmy nastawieni na innowacje. Staramy się wprowadzać 2-3 nowości w roku, w obecnym wprowadziliśmy produkty chłodzone.
Obok bogatej oferty wystawców, targom towarzyszyły liczne konkursy i pokazy, sprzyjające podnoszeniu kwalifikacji zarówno przez profesjonalistów jak i młode osoby wkraczające na rynek gastronomiczno – hotelarski.
Po raz pierwszy odbyły się SCAE Polskie Mistrzostwa Latte Art. Widowiskowe zmagania baristów cieszyły się sporym zainteresowaniem zwiedzających. W konkursie udział wzięło sześciu uczestników. Zwyciężyła Donata Stosyk z Green Caffee.
W trakcie targów odbył się także drugi kawowy konkurs SCAE Mistrzostwa Polski Barista 2007. Wszystkie trzy pierwsze miejsca przypadły zawodnikom z CoffenHeaven, wśród których najlepszy był Łukasz Jura.
Tradycyjnie podczas EuroGastro, odbyły się, już VI, Otwarte Mistrzostwa Polski Barmanów w kategorii Flair. Po raz kolejny zwycięzcą konkursu został Krzysztof Drabik. Na następnych pozycjach uplasowali się Mariusz Grzesik i Tomasz Chardyś.
Zmagania mistrzów cukiernictwa odbywały się podczas wystawy Euro Sweet 2007. W ramach imprezy odbył się konkurs na najlepszy deser lodowy HIT Sezonu 2007
Nowością tegorocznych targów był konkurs o Słodką Łyżeczkę. W zmaganiach wzięło udział sześć reprezentacji. Najlepsi byli: Marcin Ignaszak i Paweł Malecki, reprezentanci bydgoskiej cukierni A. Sowy.
Poziom konkursu był naprawdę wysoki – ocenia Bożena Sikoń, współorganizatorka. Kilka ekip startowało po raz pierwszy, ale właśnie takie jest założenie. Każdy udział w takich eliminacjach, bez względu na to jak wypadniemy jest sukcesem – uczy i rozwija, a to przecież najważniejsze.
Przez wszystkie dni targów zwiedzający mogli podziwiać oryginalne witryny cukiernicze przygotowane w ramach konkursu Cukierniczy Puchar Najlepszy z Najlepszych. Tematem przewodnim aranżacji konkursowych była wiosna.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni
przygotowało podczas targów, pod hasłem Kuchnia polska – tradycja i nowoczesność, specjalne pokazy gotowania. Wystąpili w nich uznani szefowie kuchni: Kurt Scheller, Mariusz Kulik z Urszulą Czyżak, Krzysztof Szulborski z Przemysławem Formela i Zbigniew Kurleto. W drugi dzień wystąpili natomiast: Robert Sowa i Konrad Birek, Dariusz Struciński, Karol Okrasa oraz Giancarlo Russo.
W przerwach pomiędzy pokazami odbywały się, przygotowane przez portal Gastrona.pl i członków OSSKiC prezentacje multimedialne Luksemburg 2006. Licznie zgromadzona publiczność miała okazję obejrzeć zdjęcia z The Culinary Word Cup 2006, komentowane przez szefów kuchni.
Wszyscy goście mogli wypróbować specjały, które przygotowali dla nich prawdziwi specjaliści sztuki kulinarnej. W specjalnie stworzonej na potrzeby targów restauracji Esencja Smaku gotował szef kuchni z hotelu Jan III Sobieski – Robert Sowa wraz ze swoimi przyjaciółmi.
Magdalena Gorczyca - Gastrona.pl
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.
|