Za nami kolejna edycja Międzynarodowego Salonu Turystycznego – Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon. Wystawa miała miejsce w Poznaniu, w dniach od 25 do 28 października 2006 roku.
Tour Salon otworzyli uroczyście Bogusław Zalewski, Prezes Zarządu MTP; Tomasz Wilczak, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Jan Korsak, Prezes Polskiej Izby Turystyki, Anna Komorowska, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki, Lech Drożdżyński, Prezes Zarządu Głównego PTTK.

Tomasz Wilczak mówił o targach: -Tour Salon jest dobrym i sprawdzonym sposobem promocji oferty turystycznej, a także poznania aktualnych oczekiwań i preferencji klientów. Tour Salon okazał się też dobrym miejscem promocji Polski, dzięki współpracy pomiędzy instytucjami, firmami i organizacjami. Tegorocznym zagranicznym regionem partnerskim Tour Salonu były Wyspy Baleary.
W Poznaniu wystawiły się praktycznie wszystkie polskie regiony, nie zabrakło także ekspozycji narodowych innych państw oraz stoisk pojedynczych hoteli i ośrodków wypoczynkowych, biur podróży i przewoźników. Tour Salon odbywał się równocześnie z Wystawą Produktów i Usług dla Hotelarstwa i Gastronomii GASTRO-INVEST-HOTEL, dlatego też wśród zwiedzających znaleźli się nie tylko przedstawiciele branży turystycznej, ale także hotelarsko-gastronomicznej.

Pierwszy dzień targów zakończył się imprezą dla wystawców w hiszpańskim stylu. Nie zabrakło tancerek flamenco, wręczono też nagrody Acanthus Aureus. Są one przyznawane za najlepiej zaprojektowane stoiska i jego dostosowanie do realizacji strategii marketingowych firmy.
Kapituła pod przewodnictwem prof. Henryka Mruka wyróżniła tym razem stoiska: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, firm: Nowa Itaka, Logos Ravel, oraz Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Stoiska narodowe cieszyły się dużym zainteresowaniem zwiedzających, wśród polskich turystów coraz większa liczba ceni sobie zagraniczną ofertę. Na targach promowała się między innymi Norwegia – kraj jeszcze nie odwiedzany tłumnie przez Polaków, ale za to świetnie kojarzony z doskonałymi morskimi rybami.
Między innymi o walorach śledzia i łososia norweskiego opowiadali podczas przygotowywania dań rybnych Robert Sowa, Krzysztof Baranowski i Konrad Birek. Miejmy nadzieję, że degustowane potrawy przyczynią się do zmiany diety Polaków.
Tour Salon to również miejsce zdobywania wiedzy – podczas czterech dni targowych odbył się szereg szkoleń, wykładów, odczytów i dyskusji.
Joanna Załęska – Gastrona.pl
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione. |