W dniach 11-15 października 2003 w Kolonii odbywały się Międzynarodowe Targi Spożywcze Anuga 2003, jedne z największych targów tego typu na świecie. Wśród 6000 wystawców z całego świata, ofertę swoją prezentowało 80 firm z Polski. Silnym polskim akcentem na Targach Anuga, była Promocja Polskiej Kuchni, zorganizowana przez firmę Sudety IT Status oraz Hotel Bornit ze Szklarskiej Poręby, przy wsparciu Wydziału Ekonomiczno Handlowego Polskiego Konsulatu w Kolonii.
W ramach akcji, w jednej z największych restauracji na terenie Targów, serwowane były potrawy charakterystyczne dla polskiej kuchni. Kucharze z Hotelu Bornit przygotowali na tą okazję specjalne menu. Jako przystawkę serwowano talerz polskich wędlin z marynatami w postaci ogórków, dyni i leśnych grzybów. Na danie główne składał się tradycyjny polski żurek oraz cieszące się dużą popularnością wśród gości restauracji Danie Drwala, złożone z karczku duszonego z grzybami leśnymi z dodatkiem ziół, ziemniaków smażonych z ziołami oraz kapusty duszonej. Na deser podawano polski piernik w czekoladzie z konfiturą z aronii.
Do skosztowania polskich specjałów zachęcały piękne hostessy ubrane w biało-czerwone stroje, które dystrybuowały na terenie Targów specjalnie przygotowane na tę okazję ulotki promocyjne, a także zachęcały gości w restauracji do wybrania polskich potraw. Dodatkowo, na każdym stole w restauracji znalazło się polskie menu w języku niemieckim, angielskim i polskim, a także krótka charakterystyka tradycyjnej polskiej kuchni. Największym zainteresowaniem ze strony gości restauracji cieszyło się wspomniane już, mocno krzepiące Danie Drwala, a także polskie wędliny. Gościem specjalnym Dni Polskiej Kuchni w Restauracji Lord Nelson był Minister Rolnictwa Wojciech Olejniczak. Oprócz Pana Ministra, polskich potraw mogli skosztować dziennikarze niemieckiej prasy branżowej, którzy wysoko ocenili kunszt polskich kucharzy.
Kulminacją Promocji Polskiej Kuchni na Targach Anuga było spotkanie w Wydziale Ekonomiczno Handlowym Konsulatu RP w Kolonii, na którym obecni byli przedstawiciele firmy Metro na rynku niemieckim (właściciel sieci hipermarketów Real i Makro), przedstawiciele polskich dystrybutorów na rynku niemieckim (firma Lazar i Slawe), a także większość polskich wystawców. Kucharze Hotelu Bornit przygotowali na tę okazję bogate menu, w którym znalazły się m.in. cieszące się największym zainteresowaniem sałatki przygotowane na bazie makaronów firmy Goliard, patery serów z przerostem szlachetnej pleśni firmy Lazur, polskie wędliny podawane z sosami firmy Roleski, polski tradycyjny bigos oraz duszone grzyby. Słodkie przekąski w postaci różnego rodzaju ciastek i bakalii zapewniły firmy Tago i Uno Fresco Tradex.
|