Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
26.04.2024
piątek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Rational
Robot - Coupe
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Targi i wystawy
Targi EuroGastro jak zawsze na najwyższym poziomie


Zakończyły się XVII Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro, będące najistotniejszym wydarzeniem w branży HoReCa. Swoją ofertę zaprezentowało 267 wystawców, a targi odwiedziło ponad 19 000 osób. Ponad 600 słuchaczy skorzystało ze szkoleń branżowych.
 
Impreza wystawiennicza zorganizowana przez firmę MT Targi Polska odbyła się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie przy ul. Marsa 56c.

W trakcie trzech dni targowych przedstawiciele branży HoReCa zapoznali się z ofertą wystawców w zakresie produktów, usług i rozwiązań dla gastronomii w sektorach: Drink & bar; sprzętu, mebli i akcesoriów do kompleksowego wyposażenia zaplecza kuchennego restauracji; żywności i napojów dla gastronomii; urządzeń i produktów do profesjonalnego parzenia i serwowania kawy oraz wyposażenia sal restauracyjnych i barów.

Targi w liczbach

Siedemnasta edycja Targów EuroGastro była miejscem prezentacji ofert 267 firm z 18 krajów. Imprezę odwiedziło ponad 19 000 branżowych klientów. W programie targów znajdowało się ponad 30 pokazów kulinarnych, w tym kilka w wykonaniu znanych osobowości świata gastronomii. Do konkursów kulinarnych i kawowych stanęło 85 wcześniej zakwalifikowanych osób. Około 600 słuchaczy skorzystało z wiedzy 10 ekspertów rynku HoReCa w trakcie 4 konferencji tematycznych. Zgłoszono 116 produktów w 9 kategoriach do konkursu o Najlepszy Produkt EuroGastro 2013, a Jury nagrodziło i wyróżniło 21 z nich.

Różnorodność prezentowanych ofert

Oferta wystawców umożliwiła dokonanie pełnego przeglądu rynku w zakresie produktów i rozwiązań dla gastronomii. Firma Rational, obchodząca swoje 40-lecie, prezentowała najnowsze technologie przygotowywania potraw. Urządzenie SelfCookingCenter® whitefficiency® przyciągało uwagę zwiedzających, którzy podkreślali wysoki komfort pracy przy nim oraz walory smakowe przyrządzanych potraw. Maciej Wroński, Dyrektor Zarządzający Rational, postrzega Targi EuroGastro jako profesjonalnie przygotowaną imprezę, która przyciąga ludzi gastronomi, biznesu sieciowego, zakładów przetwórstwa mięsnego, ale też piekarzy, cukierników, projektantów oraz dziennikarzy. – Prowadzone rozmowy handlowe pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość. Jednym z powodów jest także to, że przedstawiciele jednostek budżetowych, którzy coraz liczniej pojawiają się na targach, poszukują nowoczesnych rozwiązań, aby żywić dzieci i młodzież zdrowiej i smaczniej – dodaje.

Na Targach nie zabrakło także sieci handlowych zaopatrujących rynek HoReCa. Przykładem jest firma Makro Cash & Carry Polska, która bierze udział we wszystkich targach gastronomicznych odbywających się w Polsce, zarówno ogólnopolskich, jak i regionalnych. HoReCa Center Manager i Executive Chef, Grzegorz Kazubski mówi, że targi to miejsce budowania wizerunku i pokazania wielkości marki, a EuroGastro to największa impreza w Polsce. – Tu możemy przypomnieć się klientom, a także zaprezentować nowości – podsumowuje.


Z kolei producent zastawy stołowej, firma Lubiana, postrzega Targi EuroGastro jako doskonałą okazję do zaprezentowania swojej oferty grupie odbiorców, jakimi są hotele i restauracje. Mariusz Dydjow, Specjalista ds. Promocji, podkreślił, że Lubiana uczestniczyła już po raz piętnasty w tych targch, więc firma należy do wystawców o największym stażu. Dodaje także, że stoisko odwiedzali zarówno stali klienci, jak również nowi, chcący zapoznać się z możliwościami firmy oraz warunkami współpracy. Podkreśla także, że nowi stanowili znaczącą większość. – Za wcześnie, by mówić o wymiernych korzyściach, jednak z całą pewnością targi były udane pod względem liczby nawiązanych kontaktów oraz odwiedzających nasze stoisko osób – dodaje.

Na wspólnym stoisku firm Hortex i Swedeponic Polskie Świeże Zioła obywały się pokazy kulinarne, których głównym celem było wzbudzenie zainteresowania klientów i pokazanie branży HoReCa portfolio produktowego obu firm. Izabela Fifielska, Brand Manager firmy Hortex docenia rolę targów, jako dobrego miejsca do budowania wizerunku firmy, a zarazem kontaktu z klientem w nieco mniej formalnym otoczeniu.
 
Ciekawym, a zarazem eleganckim produktem były skompresowane serwetki marki NAPKIN® przypominające duże tabletki, które po zetknięciu z wodą rosną do rozmiarów 25 x 25 cm. Aleksandra Janczarska, właścicielka firmy Napkin Polska, podkreśla, że ze względu na specyficzny charakter produktów ich działanie można poznać przede wszystkim podczas bezpośredniej prezentacji, a targi są idealnym miejscem, aby takową przeprowadzić. – Dzięki targom udało nam się dotrzeć do pokaźnej grupy potencjalnych kontrahentów, którzy wykazali zainteresowanie współpracą z nami – dodaje.

Najlepsi w akcji

Mnóstwo emocji, kolorytu i zapachów wniosły pokazy mistrzów kulinarnych. Dzięki wydarzeniom takim jak: Festiwal Kuchni Greckiej Teo Vafidisa, Polski Festiwal Carvingu, Konkurs Sztuki Kulinarnej „Kulinarny Talent 2013” Roberta Sowy czy Kuchnia Pachnąca Tradycją – czyli pokazy przygotowywania regionalnych potraw ziemi podlaskiej oraz kierunku slow food Marcina Budynka, Targi EuroGastro są miejscem, gdzie można przyjrzeć się najlepszym praktykom kulinarnym. Sprzyjają także rozwojowi nowych kierunków w gastronomii i wyłanianiu talentów. Każdego dnia można było też obserwować sposoby przyrządzania słodkości i deserów w wykonaniu Tomasza Dekera oraz posmakować cukierniczych specjałów w mini kawiarni T. Deker Patissier & Chocolatier.

Zwycięzcy konkursów kulinarnych

W VIII Festiwalu Kuchni Greckiej pierwsze miejsce zdobył Paweł Kubera z Hotelu Zieliński ze Szczecinka, drugie Sylwia Bukała z NCS Stadion Narodowy Sodexo Polska z Warszawy, a trzecie Michał Kuduk z Hotelu Grand Sal z Wieliczki. Zwycięzca otrzymał tygodniowy wyjazd dla dwóch osób do Grecji ufundowany przez Hellas Travel, nominację do półfinału Kulinarnego Pucharu Polski oraz sprzęt od firmy Kenwood. Natomiast Grecki Chef’s Club reprezentowany przez Miltosa Karoubasa oficjalnie zaprosił laureata na Kongres WACX 2014 do Norwegii, gdzie wraz z Teo Vafidisem będzie reprezentował Polskę. Z kolei zdobywczyni drugiego miejsca została wyróżniona przez firmę Convotherm i zaproszona do jej siedziby w Niemczech na profesjonalne szkolenie.

W V Polskim Festiwalu Carvingu pierwsze miejsce zajął Grzegorz Gniech, drugie Piotr Wasik, a trzecie Paweł Sztanderski.

Zdobywcą pierwszego miejsca w autorskim Konkursie Sztuki Kulinarnej Kulinarny Talent 2013 Roberta Sowy został Kacper Maziuk z Hotelu Sheraton z Sopotu, rekomendowany przez Krystiana Szidela. Drugie miejsce przypadło Krzysztofowi Pawlikowi z Restauracji Amber Room z Warszawy, któremu rekomendację wystawił Robert Skubisz. Na trzecim miejscu znalazł się Piotr Kuziela z Warszawy rekomendowany przez Kurta Schellera. Wyboru dokonali jurorzy techniczni, tj. Jerzy Pasikowski, Grzegorz Kazubski, Tomasz Borucki i Marcin Budynek oraz jurorzy degustacyjni: Ula Chincz, Anna Popek, Michał Olszański, Tomasz Iwan i Marcin Mroczek.

Kawa – mała siostra wielkiej gastronomii

W sektorze kawowym poza prezentowanymi nowościami produktowymi i sprzętowymi odbyły się dwa wydarzenia, tj. V Olimpiada Kawy® organizowana przez firmę Apro-Trade/ Akademia Kawy® pod patronatem SCAE (Speciality Coffee Association of Europe) oraz V Mistrzostwa Polski „Cup Tasting”.

Firma Apro-Trade wystąpiła już po raz jedenasty na EuroGastro. Tomasz Obracaj, prezes firmy, podkreśla, że Apro-Trade swoją obecnością stara się promować kulturę kawową w Polsce. Docenia też fakt, że organizatorzy Targów wspierają te działania. Dodaje także, że organizując Olimpiadę Kawy® stara się sprawić, aby kawa zajmowała należne jej miejsce w sektorze gastronomicznym i restauracyjnym. Dobra kawa to zwieńczenie posiłku. Ta mała siostra wielkiej gastronomii długo była w Polsce niedoceniana, a dzięki takim wydarzeniom promujemy kulturę picia kawy i ułatwiamy baristom amatorom start w profesjonalnej karierze. – podsumowuje.

Z kolei Mistrzostwa Cup Tasting to impreza dla młodych baristów, którzy nigdy wcześniej nie brali udziału w żadnych konkursach kawowych. Firma Primulator dostarczyła na te zawody najwyższej klasy sprzęt, na którym zawodnicy robili całą sztukę Latte Art oraz przygotowywali kawy na czas. Marcin Moczydłowski, Specjalista ds. Szkoleń Akademii Espresso potwierdza, że udział firmy w Targach EuroGastro to jeden z elementów budowania kultury kawowej w Polsce. Primulator i Akademia Espresso starają się edukować klientów oraz uczyć, czego wymagać od maszyny, kawy i baristy. Dodaje także – Budując kulturę kawową w Polsce budujemy również rynek dla siebie.

Zwycięzcą V Olimpiady Kawy® został Mariusz Mańczuk, a kolejne miejsca na podium przypadły Maciejowi Mizińskiemu z kawiarni Green Caffè Nero oraz Jarkowi Kapuście z Cukierni Jarzyna. Najlepszy w V Mistrzostwach Polski Cup Tasting okazał się Bartosz Kozina, który będzie reprezentował Polskę na Mistrzostwach Świata (World Coffee Events), które odbędą się w czerwcu w Nicei we Francji. Drugie miejsce zajął Mateusz Kubik, a trzecie Marcin Wójciak.

Grand Prix MT Targów

Podkreśleniem znaczenia osób, które współtworzą Targi EuroGastro, było przyznanie nagrody Grand Prix MT Targi Polska Tomaszowi Obracajawi, prezesowi Apro-Trade. Tytuł ten przyznany przez Urszulę Potęga, Prezes Zarządu MT Targi Polska, jest wyrazem wdzięczności za wieloletnią współpracę i pomoc merytoryczną przy organizacji Targów EuroGastro.

Wyniki konkursu na Najlepszy Produkt EuroGastro 2013

Podczas uroczystej Gali ogłoszono wyniki konkursu na Najlepszy Produkt EuroGastro 2013, którego laureaci otrzymali unikatowe logo Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2013 potwierdzające doskonałą markę w branży HoReCa. W tym roku nagrodzeni zostali:

Wyposażenie zaplecza kuchennego
Nagroda:
Manitowoc Foodservice, Convotherm za CONVOBake –  piec piekarniczy
Wyróżnienia:
KROSNO-METAL Sp. z o.o. za stoły chłodnicze z serii  95, szafę przeszkloną chłodniczą GN 2/1, szafę wjezdną chłodniczą GN 2/1
Classeq Polska za regał ociekowy „Metro”

Sprzęt, akcesoria i surowce dla kawiarni
Nagroda:
Strauss Cafe Poland Sp. z o.o. za  ekspres ciśnieniowy LaCimbali  M1000 HD TURBOSTEAM MILK4
Wyróżnienie:
Bravilor Bonamat za automatyczny warnik do wody HWA70

Żywność  dla gastronomii
Nagroda:
Koppert Cress B.V za Shiso mix, Sakura mix – mikrowarzywa oraz Salty Fingers
Wyróżnienia:
Janex Sławomir i Elżbieta Wiesiak Sp. j. za brisket pieczony (mostek wołowy)
Inter Europol Piekarnia Szwajcarska sp. z o.o. S.K.A za chleb żytni na maślance
DOTI  Manufaktura Draży Czekoladowych za migdały w mlecznej czekoladzie z kardamonem

Wyposażenie sal restauracyjnych i barów
Nagroda:
Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec” Sp. z o.o. za  zestaw garnków ceramicznych, talerz GU 1690, zestaw herbaciany „Janina”
Wyróżnienia:
Kaspar – Schulz za minibrowar restauracyjny 10 hl/Warka
Komat Mieczysław Kozłowski za MasterBar

Chemia dla gastronomii
Nagroda:
Diversey Polska Sp. z o.o. za Diversey Suma Combi+ LA6 – płynny preparat do maszynowego mycia i płukania naczyń
Wyróżnienie:
Tenzi Sp. z o.o. za preparat  INW - 10

Sprzęt, akcesoria i surowce dla cukierni, lodziarni i piekarni
Nagroda:
Dora Metal Sp. z o.o. za witrynę chłodniczą  z wanną

Oprogramowanie sal restauracyjnych i barów
Nagroda:
Adith Technologies Sp. z o.o. Sp. k.  za X2System - oprogramowanie dla gastronomii
Wyróżnienie:
LSI Software S.A. za Blue pocket & POSitive Restaurant - zintegrowany system obsługi programów lojalnościowych w gastronomii

Sprzęt i akcesoria dla cateringu
Nagroda:
Rational Sp. z o.o. za SelfCookingCenter® whitefficiency® w zestawie cateringowym
Wyróżnienie:
Koree Sp. z o.o. za  ekspres automatyczny do kawy  Black & White 3 CTM

Napoje alkoholowe i bezalkoholowe
Nagroda:
Aceo Limited za Harris and Tusin – 17yo Blendet Malt Whisky
Wyróżnienie:
KAMRON Spółka Cywilna Paweł Kosecki, Artur Stachera za cydr Kiss Premium Dry
PPUH Tłocznia Mauer, Krzysztof Mauer za okowity owocowe

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Gastromix Heinz Polska Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000