Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
21.11.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Cukiernia M&K
Debic
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Targi i wystawy
Targi HORECA® / GASTROFOOD / ENOEXPO® tu chce się wracać!


16-18 listopada w EXPO Kraków odbyły się Targi HORECA®/GASTROFOOD/ENOEXPO® - największe spotkanie branży   gastronomicznej   i   hotelarskiej   w   Polsce.   Ponad   300   wystawców, 8843 odwiedzających, szkolenia, warsztaty, degustacje typu Master Class, prestiżowe konkursy winiarskie i cenione wydarzenia towarzyszące tj. Mistrzostwa Polski Roasting & Cup Tasters oraz Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie – tak w skrócie można podsumować trzy dni pełne wrażeń, nowych doświadczeń i niezapomnianych emocji.
 
Targi ważnym elementem strategii firm
 
Na Targach HORECA®/GASTROFOOD wystawcy prezentowali wyposażenie dla restauracji, kawiarni i innych lokali gastronomicznych oraz hoteli i obiektów wypoczynkowych. Dla wielu firm udział w targach jest ważnym punktem w strategii marketingowej, ponieważ możliwość pokazania produktów i usług szerokiemu gronu odbiorców, pomaga zaoszczędzić czas i pieniądze. Przynosi również wymierne korzyści w  postaci nowych kontaktów. - Targi przerosły moje oczekiwania, ponieważ nastawiłem się na mniejszy kontakt biznesowy, mniejszych odbiorców, a tymczasem nasza oferta wzbudziła zainteresowanie wśród dużych operatorów sektora HoReCa. Bardzo pozytywnym zaskoczeniem jest ich obecność na tych targach, więc jestem bardzo zadowolony. Przede wszystkim chcieliśmy się pokazać z nowym brandem na rynku, no i nie mogę ukryć, także nawiązać dobre kontakty pod dystrybucję naszych produktów – podkreślił Przemysław  Bekasiewicz, Business Development Manager, Florencja Dystrybucja, wyłączny dystrybutor włoskich lodów San Montana. Targi HORECA®/GASTROFOOD przygotowywane są z myślą o profesjonalistach, których celem jest dotarcie do konkretnego klienta. Dzięki pozytywnym opiniom wystawców można śmiało powiedzieć, że i w 2022 udało się cel ten zrealizować. - Tegoroczna edycja, jak co roku, jest świetna. Ważne jest, że tutaj wystawcami są profesjonaliści – są to profesjonalne firmy z profesjonalnym zapleczem sprzętowym, proponujące profesjonalne rozwiązania. Ludzie, którzy tutaj przychodzą, szukają profesjonalnych rozwiązań, nie rozwiązań najtańszych, a my takie rozwiązania oferujemy – podsumował Adrian Pittner,  szef  działu marketingu  i PR, Kala  Sp. z o.o.  Na  jakość  pozyskanych kontaktów uwagę zwrócił również Marcin Wajda, Dyrektor Marketingu, Winterhalter Gastronom Polska - Targi HORECA® w tym roku, podobnie jak w zasadzie każdego roku, są dla nas bardzo dużą,​ bardzo ważną i bardzo ciekawą imprezą regionalną.   Dużą   zaletą   targów   jest   dostęp   do wartościowych osób, które stawiają na jakość produktu, jakość obsługi, jakość swojego biznesu i chcą cały czas tę jakość podnosić. Patrząc na frekwencję, można stwierdzić, że było zainteresowanie. Na pewno osiągnęliśmy bardzo konkretne kontakty, odbyliśmy wiele rozmów. Kilka gotowych umów już leży na stole. Targi oceniam pozytywnie.
 
 
Pawilon Departamentu Rolnictwa Stanów Zjednoczonych
 
Pierwszego dnia   targów  miało  miejsce  uroczyste  otwarcie  amerykańskiego pawilonu   z  udziałem Konsul Generalnej Stanów Zjednoczonych Erin Nickerson, która przecinając czerwoną wstęgę wraz z Radcą   ds.   Rolnictwa   Ambasady USA   Alicią   Hernandez   oraz   Prezes   Targów   w   Krakowie   Grażyną Grabowską, podkreśliła  - Stany Zjednoczone są zachwycone, że ponownie, po przerwie spowodowanej pandemią, mają swój pawilon na Targach HORECA®/GASTROFOOD. Jest to dowód długotrwałych relacji. Wystawcy prezentują tutaj     fantastyczne produkty ze Stanów Zjednoczonych od piwa i wina posuszone owoce, orzechy, doskonałe wołowiny. Targi w Krakowie zorganizowały świetną imprezę. EXPO Kraków jest po prostu fantastyczne i wszyscy wystawcy są zachwyceni tym, jak dobrze te targi zostały przygotowane. Naprawdę czekamy na dalszy rozwój relacji Polski z USA dzięki tym wszystkim towarom importowanym ze Stanów Zjednoczonych.    Polska   jest   największym   rynkiem   zbytu   dla żywności   i   napojów produkowanych   w   USA   w   Europie   Środkowej   i   Wschodniej.   W   2019   roku całkowita wartość zaimportowanej przez Polskę żywności wyniosła prawie 26 miliardów dolarów, z tego 512 milionów  dolarów  to wartość importu ze  Stanów  Zjednoczonych.
 
 
Targi HORECA® były fantastyczną   okazją,   aby   przetestować   produkty   oraz   nawiązać nowe   kontakty   biznesowe   z amerykańskimi producentami. Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie Tematem   przewodnim   strefy   pokazowej   na   Targach   HORECA®/GASTROFOOD   była   kuchnia myśliwska. Nie przez przypadek więc na targach odbyła się 3. edycja Mistrzostw Polski w Dziczyźnie organizowana przez firmę Las-Kalisz. To jedyny w Polsce cykliczny konkurs kulinarny mający na celu popularyzację dziczyzny w branży HoReCa. Zadaniem tegorocznych uczestników było przyrządzanie przystawki z mięsa i wątróbki króliczej oraz dania głównego z udźca sarny. Na skomponowanie obu potraw   (po   dziesięć   porcji   każdej   z   nich)   dwuosobowe   zespoły   złożone   z   szefa   oraz kucharza pomocniczego miały 120 minut. Pierwsze miejsce w konkursie otrzymali      Jakub Żymelski i Bartosz Zajdel   - reprezentanci   Hotelu   &   Restauracji   Antonińska   oraz   restauracji   Loft   w   Gostyniu,   którzy zachwycili daniami sześcioosobowe jury składające się z doświadczonych kucharzy. Jak podkreślił Adam Chrząstowski - szef kuchni, ambasador kulinarny marki HoReCa Las-Kalisz, prezydent Akademii Bocuse d’Or Poland i wiceprezes stowarzyszenia Polska Inicjatywa Kulinarna - Dziczyzna to natura i zdrowie. Zarówno dziczyzna, jak i królik są to produkty naturalne, na które stawiamy, bo mamy świadomość, że są to produkty przyszłości. W tym kierunku idzie żywienie, w tym kierunku idzie
gastronomia. Takie też są oczekiwania naszych gości. To jest przyszłość i tego się trzymamy.  Adam Chrząstowski docenił również EXPO Kraków pod względem możliwości, jakie daje obiekt - polecam EXPO Kraków do organizacji tego typu wydarzeń. Odbyły się tutaj dwie edycje Bocuse d’Or, które współorganizowałem, odbyły się targi myśliwskie, gdzie też mieliśmy swoje stoisko jako Las-Kalisz oraz swoje prezentacje kulinarne, a teraz odbyły się Mistrzostwa Polski w Dziczyźnie, a to dlatego, że jest tu profesjonalnie. Kawowe Mistrzostwa Polski w Krakowie Po   raz   pierwszy   Targom HORECA®/GASTROFOOD/ENOEXPO®   towarzyszyły   Mistrzostwa   Polski Roasting & Cup Tasters organizowane przez Specialty Coffee Association (SCA) – stowarzyszenie branżowe   integrujące   zarówno   indywidualnych  baristów, jak   i   kawiarnie,   palarnie,   hotele, dystrybutorów   i   producentów.      Celem   zawodów   było   wyłonienie profesjonalnego   kipera,   który wyróżnia się na tle innych umiejętnościami, dokładnością w rozróżnianiu smaków i aromatów oraz szybkością w rozróżnianiu kaw segmentu Specialty. Podwójny tytuł     Mistrza Polski Cup Tasters oraz Mistrza Polski Roasters 2022 otrzymał Aleksander Smęt, Roast Master w LaCava – Specialty Coffee Roastery. Całemu wydarzeniu towarzyszyła fantastyczna atmosfera, która niwelowała stres związany z rywalizacją.  -     Wszyscy są bardzo szczęśliwi, że mogli tu przyjechać, że dostali się i że to wszystko wygląda, jak wygląda. Scena przygotowana na Mistrzostwa to jedna z lepiej zorganizowanych scen i w ogóle miejsc, które mieliśmy okazję zobaczyć przez     ostatnie — przynajmniej     cztery lata polskiej sceny Speciality Coffee. Jesteśmy naprawdę zadowoleni i    mam nadzieję, że będziemy kontynuować współpracę   -      podkreślił   Aleksander   Krzych,   Członek   Zarządu   SCA   Poland,   dodając również - Wybraliśmy te targi i    EXPO Kraków do organizacji zawodów, ponieważ obiekt jest jak najbardziej dogodnym do tego miejscem, które łączy w tym momencie dwa światy. W targach biorą udział osoby zainteresowane gastronomią – prowadzący ją lub planujący inwestycję w tę dziedzinę biznesu. Dlatego, to jak najbardziej jest miejsce dla mistrzostw. Mamy bowiem możliwość pokazania pracy specjalistów, będącej na najwyższym poziomie. Cały świat w jednym miejscu Za   sprawą   Międzynarodowych   Targów   Wina   ENOEXPO®,   które   od   19   lat   towarzyszą   Targom HORECA®/GASTROFOOD - EXPO Kraków na trzy dni zamieniło się w centrum spotkań przedstawicieli branży z całego świata. Na największej imprezie tego typu w Polsce, można było poznać wystawców m.in.   z   Czech,   Gruzji,  Rumunii, Portugalii,   Słowacji,   Ukrainy,   Węgier,   Włoch.   Degustacjom   oraz rozmowom nie było końca.
 
 
Targi ENOEXPO® z roku na rok rosną w siłę, bowiem uczestnicy doceniają liczne atuty imprezy: prezentacje win oraz innych alkoholi z wielu krajów, spotkania i warsztaty prowadzone przez znanych ekspertów,   degustacje   typu   Master Class   i   prestiżowe   konkursy   tj.   Międzynarodowy   Konkurs Winiarski o Medal ENOEXPO® oraz Konkurs Polskich Win i Cydrów o Medal ENOEXPO®. Wystawcy wiedzą również, że targi dają ogromne możliwości promocyjne, ponieważ w jednym miejscu i czasie można spotkać wielu potencjalnych klientów.  -     Jesteśmy na Targach ENOEXPO ® pierwszy raz. Panuje tu   dobra   atmosfera,   jest   wielu   ludzi   z   branży   HoReCa,   ludzi   związanych   z   produkcją   win,   są importerzy, dystrybutorzy, koneserzy i amatorzy wina.    Czeskie wino cieszy się zainteresowaniem wśród polskich klientów, ale trzeba je jeszcze trochę wypromować, a Targi ENOEXPO® są dobrym miejscem   na   promocję.   Zależy nam,   aby   Polacy   wiedzieli,   że   istnieją   winnice   na   Morawach Południowych, że mogą przeżyć tam    super przygodę związaną z degustacjami wina i że    te wina są naprawdę wybitne - nie tylko zdobywają nagrody, ale są też doceniane przez wielbicieli na całym świecie –     podsumował Filip Hlavinka, właściciel firmy Grono Tour i przedstawiciel Winnicy   Jedlička (Czechy). Targi ENOEXPO® pozwalają również na rozpoznanie polskiego rynku i oczekiwań klientów. -
ENOEXPO® było dla nas walidacją, że polskiemu konsumentowi, czy też polskiej branży HoReCa i polskim   importerom smak   naszych   win   przypadł   do   gustu.   Nie   tylko   zdobyliśmy   nagrody   w konkursach, ale także użytkownicy końcowi, czyli osoby, które zabiorą nasze wina do domów, potwierdziły, że nasze wina bardzo pasują do tego rynku. Wina półsłodkie i półwytrawne były hitem.
 
 
Rumunia to raczej wytrawne i półwytrawne wina, ale polscy konsumenci, którzy przyjechali na targi, prosili o wiele półsłodkich win, które mamy w naszym portfolio. A więc polubili zarówno etykiety oraz wygląd i smak wina. Uważamy, że to było świetne wydarzenie, bo potwierdziło, że nasze produkty odnajdą się na tym rynku. Jesteśmy bardzo zadowoleni i mamy nadzieję, że zobaczymy się również w przyszłym roku, bo nie powinno się zaczynać działań na rynku eksportowym i działać tylko jeden rok, a potem siedzieć i czekać, aż przyjdą klienci. To jest wysiłek, który musi trwać jeszcze kilka lat – podkreślił    Rares   Florea,   Country   Manager   z   winnicy   Domeniile   Averesti   (Rumunia). Wiele zagranicznych firm wybiera   również   ENOEXPO®,   ponieważ   targi   odwiedzane   są   przez   licznych importerów. - Cieszymy   się, że   tu   jesteśmy.   To   są   bardzo   ciekawe   targi.   Nawiązaliśmy   wiele kontaktów. Te trzy dni były dla nas bardzo pracowite, ale jesteśmy bardzo wdzięczni wszystkim, którzy się tu pojawili. Reprezentujemy Komisję, która zrzesza około 80 producentów. Duża część tych marek ma już w Polsce swoich przedstawicieli, a te targi są po to, żeby zaprezentować wina pozostałych dystrybutorów i poszerzyć grupę importerów. ENOEXPO® są ważną częścią naszego planu, który realizujemy przez cały rok     – podsumował     Luís de Castro, prezydent Komisji Winiarskiej Regionu Tejo (Comissão Vitivinícola Regional do Tejo).

Choć   na   Targach   ENOEXPO®   przeważają   wina,   to   również   producenci   cydrów   oraz   piw rzemieślniczych bardzo dobrze odnajdują się na imprezie - w pełni wykorzystując możliwości z niej płynące. - Zarówno ja, jak i mój wspólnik jesteśmy bardzo zadowoleni. Według nas jest bardzo duża frekwencja gości, duże zainteresowanie winami, w tym winami polskimi i polskimi alkoholami. My prezentując  cydry,  również spotykamy  wielu  zainteresowanych  klientów, są  to  zarówno  klienci detaliczni, którzy chcą spróbować i poznać jak smakuje cydr rzemieślniczy, który jeszcze nie jest tak szeroko dostępny, jak i potencjalnych klientów B2B, czyli  dystrybutorów, czy hurtowników nie tylko z Krakowa, ale z całej Polski, także prawie z każdego województwa nawiązaliśmy jakiś kontakt – podsumował Piotr Kowalczyk, sadownik i przedstawiciel Cydru Chyliczki.

Uczestnicy Targów HORECA®/GASTRFOOD/ENOEXPO® otrzymali solidną porcję inspiracji, kontaktów i wiedzy. W branży HoReCa wiemy, że apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego organizatorzy kończąc jedną edycją, już myślą o kolejnej. Na szczegóły przyjdzie czas, ale już dziś warto zapisać sobie w kalendarzach datę 8-10 listopada 2023 roku.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleć znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Robvita Robot - Coupe Rational LabelFresh Cukiernia M&K Debic iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000