By prowadzić skuteczny biznes w branży HoReCa zawsze trzeba być o krok przed konkurencją, śledzić najnowsze trendy i – jak w sporcie – zaskarbiać sympatię fanów. Trzeba też mieć świetną ekipę – dream team, który regularnie podnosi swoje umiejętności. I choć na co dzień w tej branży każdy zespół walczy o gusta klientów i próbuje pokonać konkurencję, to tym razem – na obecności na Targach HORECA® w Krakowie – wygrali wszyscy. Najważniejsze w Polsce wydarzenie sektora gastronomicznego i hotelarskiego tradycyjnie już połączone było z wyjątkowym w naszej części Europy spotkaniem branży winiarskiej – Targami ENOEXPO®. Podobnie jak w roku ubiegłym w EXPO Kraków w dniach od 7 do 9 listopada ofertę zaprezentowało niemal 400 wystawców z różnych stron świata!
Smaki Zjednoczone Ameryki
Kalifornijskie śliwki, wina z zachodniego wybrzeża, najlepszej jakości wołowina z Nebraski czy piwa kraftowe z Brooklynu. M.in. te produkty w różnych wariacjach czekały na uczestników Targów. Krajem partnerskim tegorocznej edycji były Stany Zjednoczone Ameryki.
–
Największą zaletą amerykańskich produktów jest przede wszystkim ich dobra jakość oraz dostępność na polskim rynku. Po raz pierwszy w takiej roli bierzemy udział w Targach HORECA®. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy w atrakcyjnej przestrzeni wystawienniczej pokazać amerykańskie produkty z nadzieją, że przypadną Polakom do gustu i będą z nich korzystali. Bardzo się cieszymy, że na Targach prezentowane są między innymi wina z Kalifornii, piwa z Brooklynu czy innych warzelni. Nie mogło oczywiście zabraknąć amerykańskiej wołowiny. Byłem na placówce w Polsce 15 lat temu i jestem pod wrażeniem zmian w tej dziedzinie ii obecności kuchni tak wielu narodów na polskim rynku. To niesamowite jak bardzo wzbogaciła się w tym czasie oferta dla konsumentów. Polska staje się coraz większym gastronomicznym rajem, widać to szczególnie tutaj, w Krakowie – mówił podczas uroczystego otwarcia stoiska B. Bix Alliu, Konsul Generalny USA w Krakowie.
W podobnym tonie wypowiadał się Jonn Slette – Attaché ds. Rolnictwa z Biura Rolnego Ambasady Stanów Zjednoczonych Ameryki.
– Amerykańska kuchnia jest bardzo, bardzo zróżnicowana. Stany Zjednoczone to ogromny kraj, dzięki czemu mamy tak duże bogactwo produktów, począwszy od owoców morza, łososia z Alaski, mintaja, wołowiny z Nebraski, słodkich ziemniaków i wspaniałego wina z Kalifornii. Na tych targach oprócz wołowiny czy śliwek kalifornijskich prezentujemy też m.in. amerykańskie piwo kraftowe. To bardzo ciekawy przykład, bo rewolucja kraftowych piw zaczęła się 40 lat temu w USA. Wspaniałe przykłady browarów, warzących piwa kraftowe, można zobaczyć właśnie na naszym stoisku.
The show goes on!
Gotuj w stylu amerykańskim to tegoroczne hasło Kuchni Mistrzów – wyjątkowego miejsca, w którym najlepsi kucharze, m.in. Krzysztof Gawlik, Maciej Grubman, Andrzej Bryk, Kris Jabłoński, Zbigniew Łęgowski, Jan Filipczyk dzielą się swoimi umiejętnościami w praktycznych pokazach ze zwiedzającymi. Krzysztof Gawlik, jeden z najlepszych szefów kuchni w Polsce zaprezentował kuchnię amerykańską z zupełnie innej perspektywy – przygotował m.in. zupę/krem z małży, łososia glazurowanego syropem klonowym czy pastrami i NY sandwich. Kulinarne show z klasyczną wołowiną i rybami w roli głównej zaserwowali przedstawiciele Polish BBQ Kings z Jarosławem Uścińskim na czele.
– Tu nie chodzi o ilość, ale o jakość. Faktycznie goście docelowi dopisali. Teraz jest godzina 17.00 (rozmowa odbywała się tuż przed zamknięciem pierwszego dnia targów), a Zwiedzających wciąż jest dużo. Zwiedzających przede wszystkim z branży, czymś konkretnym zainteresowanych, żądnych nowości. Sam zobaczyłem tu kilka rzeczy, do których zaraz „ucieknę” (np. blaty, stoły). Jakościowych Zwiedzających widać też na naszych pokazach, gdzie od rana jest pełne obłożenie. Mieliśmy ze sobą gości obserwujących nas podczas pracy przez 4-5 godzin! To świadczy o tym, że ludzie przychodzą na taki projekt, są zainteresowani prelekcjami, wykładami, masterclassami. Targi ewoluują, idą w dobrym kierunku – mówił tuż po pokazie Jarosław Uściński, Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni.
Na Zwiedzających czekały także pokazy pieczenia chleba. W ramach cyklu prezentacji pt.
Breadway – chleb w restauracji w Kuchni Mistrzów wystąpiła m.in. Monika Walecka.
– To moja pierwsza taka impreza w życiu i jestem bardzo pozytywnie zaskoczona przede wszystkim wielością i różnorodnością tego, co tu się dzieje. Biznes HoReCa jest pokazany z tak wielu perspektyw, bo mamy wystawców z wielu dziedzin. Można tu odkryć naprawdę ciekawych producentów i zdobyć fajne kontakty. Jestem też pozytywnie zaskoczona również swoim pokazem, bo trwał prawie 3 godziny i znakomicie dopisała frekwencja i każdy kto przyszedł był zainteresowany i siedział do końca mojego pokazu. Świetnym pomysłem był również oczywiście ten motyw chleba na targach, bo jest to pokazywanie tego biznesu z dobrej, szlachetnej strony – mówiła właścicielka piekarni Cała W Mące.
W podobnym tonie wypowiadali się również Wystawcy, m.in. Michał Laskowski, Manager Sprzedaży z firmy COMITOR.
- To nasze drugie Targi HORECA®. Po pierwszych dwóch dniach jesteśmy zadowoleni. Muszę przyznać, że jest dużo więcej zwiedzających niż w ubiegłym roku i mamy znacznie więcej konkretnych osób, które są zainteresowane naszym asortymentem. Zachęcam wszystkich wystawców do pojawienia się na Targach HORECA® i przygotowania konkretnych, dedykowanych ofert targowych, które przyciągną nowych klientów.
Nowością tegorocznej edycji był Salon Barmana i Baristy BAR B-Q, w którym odbyły się m.in. warsztaty z koktajlami na bazie amerykańskiego Bourbonu w roli głównej. Krakowscy mistrzowie sporządzania drinków: Szymon Cieśla, Tomasz Źródłowski, Grzegorz Pikulski, Bartłomiej Szymski, Maciej Mazur, Piotr Baran zaprezentowali techniki przygotowania, łączenia tego wyjątkowego trunku z potrawami oraz opowiedzieli historię Bourbonu Amerykańskiego.
Akademia HORECA®
Tomek Leśniak – kucharz piłkarskiej Reprezentacji Polski, Szef Kuchni „Bistro Bene”, Sebastian Krauzowicz – trener kadry narodowej kucharzy czy Rafał Targosz – właściciel restauracji „Zakładka”. To tylko wybrani z topowych szefów kuchni, którzy podzielili się swoją wiedzą podczas prelekcji i warsztatów zorganizowanych w ramach Akademii HORECA®.
W zestawieniu z pozostałymi prelegentami stworzyli absolutnie kompletny program merytoryczny, który zawierał niemal każdy aspekt prowadzenia biznesu: od budowania efektywnego zespołu, przez przygotowanie menu i obiektu dla grup sportowców aż po design thinking.
Celebrować każdą chwilę…
Równocześnie z Targami HORECA® tradycyjnie już odbyły się Międzynarodowe Targi Wina ENOEXPO®. I tradycyjnie też spełniły w 100% oczekiwania Zwiedzających i Wystawców. Dzięki połączeniu obu wydarzeń producenci i importerzy wina mają doskonałą okazję, by zaprezentować ofertę odbiorcom z sektora HoReCa i znaleźć dystrybutora na prężnie rozwijającym się rynku. To jedyna tego typu impreza w naszej części Europy, która pod jednym dachem gromadzi tak wielu przedstawicieli branży winiarskiej.
– Z tegorocznej edycji ENOEXPO® jesteśmy bardzo zadowoleni. Przede wszystkim z liczby zwiedzających, gości oraz samej organizacji. To najbardziej wartościowe targi winiarskie w Polsce i bardzo opłaca się tu wystawiać. Przyjeżdżają tu bardzo konkretni i branżowi zwiedzający oraz goście specjalni. Na pewno przyjedziemy tu ponownie w przyszłym roku – mówi Katarzyna Szczęsna z firmy Premium Wines.
Na dużą liczbę Zwiedzających zwrócił też uwagę Wojciech Cyran, ambasador marki Jacob’s Creek:
– To nasz debiut na ENOEXPO®, jednak dopisała nam frekwencja na stoisku. Spotkaliśmy wielu znajomych z branży, co pokazuje, że trzeba tu być i się wystawić. W tym roku pokazaliśmy tylko jeden nasz produkt, ale w przyszłym pokażemy się z drugą naszą marką i weźmiemy pewnie dwa razy większe stoisko. To największe targi wina w Polsce i dla nas to must have. Jest dużo konsumentów, specjalistów z branży, a nawet blogerów.
Tym, czym oprócz przebogatej oferty producentów i dystrybutorów wina Targi ENOEXPO® wyróżniają się na tle innych spotkań branży winiarskiej jest z pewnością absolutnie wyjątkowa atmosfera. Można odnieść wrażenie, że na ENOEXPO® czas płynie wolniej, a alejki targowe wypełnione są zwiedzającymi do ostatniej minuty trwania imprezy. I choć w tym roku na targach królowało wino musujące: cava, szampan czy prosecco, to każdy uczestnik imprezy znalazł coś dla siebie. Wszak na Zwiedzających czekało kilkadziesiąt tysięcy butelek wina z całego świata!
American dream z kuchnią w tle
3 dni spędzone na tegorocznych Targach HORECA® i ENOEXPO® były dla miłośników amerykańskiej kuchni prawdziwym spełnieniem marzeń. Gotujące na żywo autorytety branży gastronomicznej, prelekcje w ramach Akademii HORECA® i Horeca Talks, wyśmienita okazja do uzupełnienia zaopatrzenia hotelu czy restauracji w najwyższej klasy sprzęt w atrakcyjnych cenach to tylko niektóre z atrakcji, jakie czekały na Zwiedzających. Czym zaskoczy kolejna edycja Targów HORECA® i ENOEXPO®? Tego dowiemy się w dniach 20-22 listopada 2019 roku. Oczywiście w EXPO Kraków!
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.