Oszczędzamy czas, redukujemy koszty, zwiększamy Państwa zyski ...

Dziś jest:
18.04.2024
czwartek
Wybierz serwis
Nowe produkty i usługi
Strona główna
Informacje biznesowe
Twoja kariera
Giełda pracy
Giełda ogłoszeń
Zapowiedzi
Targi i wystawy
Hotele w Polsce
Konkursy i pokazy
Restauracje w Polsce
Mistrz poleca - Przepisy
Serwis hotelarski
Filmy Gastronomiczne
HACCP
5555 porad
Alkohole
Forum ekspertów
Forum dyskusyjne
Akademia Gastrony
Katalog produktów
Katalog firm
Prezentujemy obiekty
Stowarzyszenia i organizacje
Wydawnictwa branżowe
Katalog firm
Dodaj firmęnew!
Ostatnio dodane firmy
Urządzenia i sprzęt
Smoker
Kaleta Chłodnictwo Prz...
Testo
Winterhalter Polska
Robot - Coupe
Rational
LabelFresh
iPOS
LSI Software
Chef Mate
Artykuły spożywcze
Pizzola
Robvita
Debic
Cukiernia M&K
BOBOQ POLAND
Heinz Polska
Elmak
Baziółka
Frogut
Belfood
Podział branżowy firm
Urządzenia i sprzęt
Profesjonalne zmywarki
Zmywarki do restauracji
Zmywarki do gastronomii
Sprzęt barmański
Wyposażenie gastronomii
Wyposażenie hoteli
Wyposażenie restauracji
Sprzęt gastronomiczny
Urządzenia gastronomiczne
Meble hotelowe
Piece konwekcyjno – parowe
Chemia do restauracji
Odzież i tekstylia
Chemia do gastronomii
Meble nierdzewne
Meble gastronomiczne
Artykuły spożywcze
Sosy i marynaty do gastronomii
Warzywa mrożone do gastronomii
Makarony dla gastronomii
Kawa dla gastronomii
Artykuły cukiernicze
Artykuły piekarnicze
Przyprawy gastronomiczne
Owoce morza
 Pomoc,  Poczta
Forum ekspertów
Piekarze przed wyzwaniami współczesności


Klient nasz Pan, ale i nasz ekspert – mówi Maciej Jankowski, piekarz z ponad trzydziestoletnim stażem, ekspert portalu www.MistrzowieWypiekow.pl 
 
Jakim wyzwaniom musi dziś sprostać piekarz, by klient go docenił?
 
Współcześnie sytuacja wygląda inaczej niż kiedyś. I to nie jest nic złego. Dobry piekarz musi się zwyczajnie do tego przygotować. Na co dzień widać to na półkach w piekarniach. Są coraz szersze i wyższe. Nasz asortyment powiększa się co roku. Tego chce klient. Dziś dobrze wyposażona piekarnia, ma i wiele rodzajów świeżego chleba i bułek, ma ciepłe bagietki i… pieczywo pakowane. To mnie cieszy jako piekarza, któremu ciągle poszerza się pole działania.
 
A skąd więc piekarze biorą pomysły w odpowiedzi na potrzeby klientów?
 
Po pierwsze sami klienci je dostarczają. Piekarz musi Ich słuchać. Jeśli po raz któryś słyszymy pytanie o oryginalny chleb na tradycyjnym kwasie piekarskim czy bułkę na podmłodzie z cały ziarnami zbóż, to naszą rolą jest nauczyć się je wypiekać, by klient dostał to czego chce z wypieków tradycyjnych.
 
Drugim źródłem inspiracji jest zwyczajny postęp technologiczny. I to nie tylko w procesie produkcji ale i wymiany informacji między ludźmi z branży. Portal www.MistrzowieWypiekow.pl, dla którego na co dzień pracuję, łączy profesjonalistów z tymi, którzy w swoich domowych wypiekach dochodzą niemal do perfekcji. Jedni czerpią z drugich.
 

Dla mnie osobiście trzecim, ważnym źródłem nowych przepisów jest sięganie w przeszłość. Lubię powrót do tradycji. Wiele godzin spędziłem już na szukaniu regionalnych receptur i produktów. Jako eksperta, zawsze fascynowało mnie piekarstwo europejskie w połączeniu z piekarstwem polskim, z uwzględnieniem charakterystyki i różnic wypieków regionalnych. Klienci świetnie reagują na efekty poszukiwań tych starych smaków. Dla jednych to podróż sentymentalna, dla innych zupełnie nowa przygoda kulinarna.
 
Czyli klienci są coraz bardziej wymagający?
 
Zdecydowanie. Można wręcz powiedzieć, że klient nasz Pan i nasz ekspert. Bardzo wielu ma bardzo szeroką wiedzę na temat potrzeb żywieniowych i przychodząc do piekarni od razu wiedzą czego chcą. Dla mnie i dla każdego dobrego piekarza to też dobra informacja, bo moda na świadome żywienie to więcej klientów. Nasza branża się rozwija. Piekarz ponownie ma szanse stać się poważanym zawodem, bo kojarzy się z produktami naprawdę dobrej jakości. Musi mieć też coraz większą wiedzę, by móc dyskutować ze świadomym klientem. Efektem tych dyskusji, jak wspominałem, są często inspiracje do nowych wypieków. To jak podróż, która nigdy się nie skończy.
 
 
Maciej Jankowski zdał egzamin na czeladnika w Poznańskiej Izbie Rzemieślniczej w połowie lat 80-tych. Uczył się od najlepszych poznańskich piekarzy. Pracował w piekarniach typu francuskiego, włoskiego i niemieckiego, w kraju i zagranicą. W 2004 roku uzyskał tytuł Mistrza w zawodzie piekarz w Radomskiej Izbie Rzemieślniczej. Dziś pracuje dla światowej marki Zeelandia. Prowadzi szkolenia, uczestnicy w targach i seminariach branżowych na całym świecie.

Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.



 Wersja do druku         Poleďż˝ znajomym

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treść i formę opinii wyrażanych przez użytkowników na łamach forum dyskusyjnego Gastrona.pl
Zapoznaj się z regulaminem.


KATALOG FIRM, Ostatnio dodane firmy: Smoker CHEF UNITED PAPSTAR Pizzola Kaleta Chłodnictwo Przemysłowe Testo Winterhalter Polska Rational Robvita Robot - Coupe LabelFresh Debic Cukiernia M&K iPOS LSI Software Chef Mate Grill Kamado BOBOQ POLAND expondo TECNOINOX Heinz Polska Gastromix Matlix Elmak Naczynia Polska CompArt International Baziółka Gros Frogut Alumast
 O Nas |  Kontakt |  Zarejestruj się |  Klub Gastrony |  Bezpłatne konto |  Bezpłatny biuletyn |  Polityka Cookies |  Opinie o nas |  Cennik |  Nasi Klienci
Copyright by Gastrona.pl 2000